Kaipan Club v Rumunsku 2013 – Zápisky spolujezdce (1.část)

logo klub SIMPLEVždycky mi to chvíli trvá, ale konečně jsem se dokopal sepsat krátký „deníček“ z mé letošní dovolené. Vyrazili jsme Kaipanem do Rumunska. Kdo neví, co je Kaipan, za chvíli pochopí. Kdo to ovšem ví, asi se diví, proč jsme jeli zrovna do Rumunska. Odpověď je překvapivá, ale jak se, až na výjimky ukázalo, pravdivá. Jeli jsme tam, kvůli parádním silnicím. 

Čtvrtek 18.7. – cca 400km
V 10:30 začíná z Šeberova smělá 10ti denní výprava do dalekých rumunských hor. První úsek směr Ostrava do Bohumína, kde provedeme poslední úpravy a údržbu.
Po běžném ohledání na zvedáku se objevuje nečekaná závada v podobě prasklého držáku motoru. Takže k původní plánované výměně silentbloku na zadních ramenech přibylo svaření držáku motoru. Vše ale klaplo, takže Agáta (oranžový Kaipan) je připravena na zájezd.

P1020570
Pátek 19.7. – cca 300 km
Dopolední pohodička: pokec u Jarka, kontrola baráčku a lakovacího boxu u Patrika, zastávka u pana motoráře Mücka ve Studénce. No a pak hurá směr Blava do Stupavy na sraz s ostatními auťáky, účastníky zájezdu. Ve Stupavě pivečko, ubytovat, sprcha a čekání na ostatní. Večer jsme poseděli v putyce a spát. Tučňák samozřejmě jako poslední v deset ještě nikde. Dorazil 22:18.
Sobota 20.7. – cca 700 km
Vstávat se mělo v 7:00, ale natěšenej Tučňák už v 6:45 vyřvával před barákem „dohulit a jedem“. Výjezd v 7:15 směr Rumunsko přes Maďarsko po dálnici. V Rumunsku na Arad a potom do lázní Baile Herculane. Po cestě samozřejmě pauzy na kávičku, cigárko… Cesta v pohodě až na zácpu u Budapešti v největším vedru, ale vynahradila nám to nová dálnice z Aradu, která nebyla v navigaci. Poznatek dne: Každej barák v rumunský vesnici má před vchodem lavičku, na který vysedávaj a krafaj stařešinové. Asi slyšeli, že přijedeme a chtěli udělat tribuny jak na F1. Poznatek č. 2: Rumuni kampují u silnice. Je jedno jestli je široká či úzká, travnatá či kamenitá krajnice. Prostě si rozloží stan, gril, spacáky… Tak jsme to tak u jezera udělali taky.

P1020575P1020601

Neděle 21.7. – cca 250km
Budíček okolo 6:45, tedy 7:45 místního času, ale tím to nebudeme plést. Ranní kávička a něco na zub a v 7:30 odjezd směr hory. Bohužel podél řeky vypadá silnice spíš jako tankodrom, ale zato příroda nádherná. Pak přišlo i svezení přes první hory, 30km nádhernejch zatáček, široký silnice, žádný auta a asfalt bez jediný díry. Dále směr Targu Jiu a Transalpina. Na přejezdu přes hory jsme měli první defekt. Táta probrzdil zatáčku a trochu jsme si skočili. Tak jsme s pár rumunama vynesli Kaipana že škarpy a naštěstí to odnesl víceméně jenom laminát. Nicméně tato eskapáda dala vzniknout nové hře zvané přezdívky pro tátu : Diablo Škarpinen, Betonescu Škarpescu a další. Takže jedem dál do Sébesu a pak přejezd kolem Sibiu do Cartisoary pod Transfagaras. Patrik ještě málem odevzdal místním policistům nedobrovolný příspěvek na opravu silnic, za což si vysloužil přezdívku Radarescu Blesku. Předstíral ale, že neumí řeči, tak ho pustili. No a den jsme zakončili Tučňákovým upadlým předním blatníkem a Patrikovým prasklým zadním ramenem, takže ráno budeme hledat pod horama svářečku. Poznatek dne: V Rumunsku je fakt hodně volně pobihajících psu. Poznatek č.2: Pozor na povozy s koňma, oslíky, ovce, krávy a další divou zvěř uprostřed silnice.


P1020641
P1020639

P1020660Pokračování dám do kupy snad za pár dní, aspoň se budete mít na co těšit🙂.

2 thoughts on “Kaipan Club v Rumunsku 2013 – Zápisky spolujezdce (1.část)

  1. Pingback: Kaipan Club v Rumunsku 2013 – Zápisky spolujezdce (2.část) | Michal Škoda

  2. Pingback: Kaipan Club v Rumunsku 2013 – Zápisky spolujezdce (3.část) | Michal Škoda

Napsat komentář

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Log Out / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Log Out / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Log Out / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Log Out / Změnit )

Připojování k %s