jOBS – film, který nepřekvapí

1044988_10151562958438515_250331627_n

Včera jsem si zašel i přes nevalné recenze jak na ČSFD tak na IMDB na film o tvůrci a duchovním vůdci Apple Stevu Jobsovi. Nečekal jsem od toho nic, nečetl jsem knihu, mám jen základní znalosti o životě a názorech tohoto vizionáře. Jo a nemám rád Apple, nevlastním žádný jejich produkt. 

Než se rozepíšu o tom, jak se mi film líbil nebo nelíbil, podívejte se prosím na trailer. A podívejte se na něj, i pokud jste ho již viděli.

Co na to říkáte? Já myslím, že celkem dobrý, úroveň trailerů je v Americe poměrně vysoká. Video Vás naláká, ukáže Vám některé zásadní scény, ale ne zas až tak moc. Prostě tak akorát, abyste měli představu o příběhu a měli chuť na něj jít do kina a nechat se uchvátit. No jo, jenže co když, je film pouze trailer prodloužený na více než 2 hodiny? Co byste jim potom řekli na lístky do kina za 139 Kč pro studenty? Asi byste je poslali víte kam.

No takový jsem přesně měl po filmu jOBS pocit. Je to jen série scén z traileru natažených Jobsovými motivačními a vizionářskými citáty a emočními scénami, kterým v podání Ashtona Kutchera nikdo neuvěří.  Nechápejte mě špatně, ony ty citáty jsou dobrý, ale můžu si radši přečíst knížku, nebo si pustit Jobsovu přednášku ze Stanfordu, za kterou nezaplatím ani korunu a budu mít originál Jobse a ne nějakýho manekýna, kterýho vybrali Bůhví proč. Takže si pusťte radši tu přednášku a do kina nechoďte.

Celkem dobrý ne? A takových Jobsových vystoupení najdete na internetu dost, nemluvě o jeho citátech a poučkách, které ho zmiňují v učebnicích marketingu, designu, managementu…pravda, ne vždy lichotivě, ale o tom to přece není. Na závěr si ale neodpustím jednu krásnou fotku, která kdyby nemusela vzniknout,, možná by film byl o hodně lepší. Myslím, že tady tvůrci promarnili šanci vytvořit hodně zajímavý snímek.

17icg902mipj5jpg

Napsat komentář

