Naučmese.cz a kurz Jak na diplomku

naucmesecz_3_startupshow2012logo

Projekt Naučmese.cz funguje na jednoduchém principu, že kdokoli může naučit kohokoli cokoli. Stačí se stát lektorem, nastavit cenu, počet účastníků, místo a datum, popis kurzu a čekat na zájemce o danou problematiku. Objevují se zde tedy různorodé kurzy od vaření, přes focení, až po osobní rozvoj.

Včera jsem vyzkoušel poprvé jeden z kurzů v nabídce, přestože už delší dobu jsem po nějakých kurzech pošilhával, ale nikdy mi nevyšel čas. Důvod, proč vůbec kurzy libovolného druhu hledat na Naučmese.cz jsou podle mého dva:

  1. Lektoři jsou zpravidla zapálení nadšenci v dané oblasti a chtějí předat své zkušenosti dalším lidem v neformálním duchu.
  2. Jelikož se zpravidla jedná o nadšence, cena kurzů bývá výrazně nižší, než by tomu bylo u obdobného kurzu nějaké velké vzdělávací firmy.

O čem projekt je popisuje i reportáž ČT ve videu.

Jelikož zrovna bojuju s tím, jak začít a dokončit svojí diplomku, kurz v newslettru „Jak na diplomku“ pro mě byl téměř znamením. Cena 450 Kč za 3,5 hodiny povídání o psaní diplomky mi nejdříve připadala dost vysoká, ale nakonec jsem se rozhodl, že to risknu a budu doufat v kvalitu. Recenze nevypadaly špatně a i realita nakonec potvrdila, že to rozhodně nebyly vyhozené peníze.

Kurz se odehrával v neděli večer v neformálním prostředí skautské klubovny zašité někde u zastávky Olšanka na Žižkově, což ve mě zprvu vyvolávalo zvláštní dojmy, ale nakonec bylo fajn. Lektorem kurzu byl sympaťák Ondřej Kubera a nutno říct, že měl kurz super připraven. Jasná osnova, žádné zdržování. Dokonce den před kurzem provedl drobnou sondu mailem a sms, kdo je v jaké fázi zpracování diplomky, což považuju za fajn přístup. Sešlo se nás nakonec tuším 10 mladých zoufalých lidí🙂. Naštěstí na konci kurzu už jsme se tak zoufalí necítili, teda alespoň já ne.

Z obsahu kurzu vypíchnu jen pár věcí, které mi kurz pomohl si ujasnit, zaměřit se na ně nebo si je vůbec uvědomit.

  • Proč vlastně diplomku píšu, pro koho, co je cílem, jak poznám, že jsem uspěl🙂
  • Co potřebuju k úspěšnému dopsání, jak si udělat plán jednotlivých aktivit, na co nezapomenout, jak začít psát
  • Jak se motivovat, jak se soustředit a být efektivní při psaní
  • Tipy na zajímavé knihy, weby, metody (např. Pomodoro)

Nebudu rozepisovat konkrétní poznatky, zajděte si na kurz. Je to totiž i o vzájemné interakci mezi účastníky, bylo to dost interaktivní a navíc  jen atmosféra toho, být v jedné místnosti s lidmi, kteří řeší stejné problémy, je prostě sama o sobě motivující.

Takže za kurz palec nahoru a těším se na další kurzy z Naučmese.cz

Napsat komentář

