Movember aneb proč jsou kníry cool

620_300_cropMovember už je pár dní za námi, a tak mi přijde vhodný čas na to, reflektovat letošní ročník. Rád bych se navíc trochu zamyslel nad tím, proč jsou vlastně kníry cool. Zároveň bych se s vámi rád podělil o krátké slideshow, které oslavuje nejznámější „knírače“ historie.

Movember

Letos poprvé jsem se snažil tuhle celosvětovou iniciativu bojující proti rakovině prostaty brát vážně. Poctivě jsem si nechával narůst knír, vytvořil jsem si profil na Movember.com, založil skupinu „kníračů“ z práce, snažil se sehnat finanční prostředky na podporu výzkumu boje s rakovinou a vůbec dělat všechno možný, aby to opravdu mělo smysl. A co z toho vzniklo? Celkový příspěvek 400 Kč (z toho 250 z mojí kapsy) a tahle koláž.

dde840c5e98ca5b344ef1ffd9d496fa7-52988464bfb1d

Moje negativní já si říká: „To je teda pěkná slabota, lepší se na to příští rok vykašlat…“

Moje pozitivní já si říká: „Ale tak aspoň něco. Takových, když se dá dohromady 1 000, tak to stojí zato.“

No a když se podívám na celkové statistiky, tak vidím celosvětově zaregistrovaných 968 574 lidí a celkový příspěvek 2 052 125 111 Kč. To je masakr! Sice průměr na osobu dělá něco kolem 2 120 Kč, ale v tom jsou zahrnuté i firemní dary, tudíž se nemusím cítit zas tak špatně. Svojí troškou do mlýna jsem přispěl. A příští rok to třeba bude lepší.

Navíc to byla fakt celkem sranda, pozorovat lidi, který pozorují vás a navíc na ulici potkávat další „knírače“. Takže příští rok do toho půjdu znovu.

Proč jsou kníry cool

Mimochodem tady je pár důvodů, proč jsou kníry cool (ke stažení naPrezi). Třeba Vás to přesvědčí se příští rok taky zapojit.

  1. Knír je schopen absorbovat tekutinu, která se rovná ekvivalentu 20 % jeho váhy.
  2. Jídlo od kuchaře s knírem chutná až o 22 % lépe než jídlo uvařené člověkem hladce oholeným.
  3. Knír zvyšuje u svého nositele schopnost dedukce, zvláště v kombinaci s kloboukem či monoklem.
  4. Knír je symbolem moci a mužnosti.
  5. V průzkumu The Guardian 69 % respondentů uvedlo, že muži s knírem působí sofistikovaně a gentlemansky.
  6. Tím, že se muž přestane holit, může za svůj život ušetřit až 5 měsíců času.
  7. Průměrný muž se svého knírů dotkne až 760 za den. (můžu potvrdit)

A kdyby vám to bylo málo, tak tady je menší slideshow nejznámějších a nejpopulárnějších „kníračů“ historie.

Takže tohle byl letošní Movember. Holky, jaký bude letošní Decembeaver?

Napsat komentář

